22 Şubat 2014 Cumartesi

DIYET , YULAFLI TATLI VE TUZLU MUFFINS




               

 
Diyet Kakaolu Muffins , Yulafli ,Yagsiz ,Sekersiz


6 yemek kasigi yulaf ezmesi ( ben yulaf kepegi kullandim )

2  yemek kasigi tambugday  kizil un( Dinkelvollkornmehl )

6 yemek kasigi süt

 3 yemek kasigi yogurt

2 yumurta

1 yemek kasigi kakao

1 yemek kasigi tarcin

Yarim Paket kabartma tozu

1 yemek kasigi Stevia ( az geldi, üstüne istedigim tada erisene kadar Agave surubu ekledim  ).

Normal Muffins yapar gibi hamuru hazirlayin , önceden isinmis firinin en alt sirasinda pisirin.

Kürdan testi yapin.

Tadlandirma kismi serbest, tatlandirici olarak Agave surubu,bal,pekmez,sivi veya toz tadlandirici,

Isterseniz biraz toz seker.

Önceden isitilmis firinda ,en alt sirasinda 15 - 20 dk. pisirin.

Kesinlikle kalipta soguyana kadar  bekletip, sonra kaliptan cikarin.

Silikon kalibi olmayanlar,kaliplarini hafif yaglayabilirler.

Stevianin tadina alisamadigimdan,fazla koyup tadini acitmaktan korktugum icin az koymustum,tadi

hafif olunca Agave surubundan koydum.

 





Diyet Yulafli ,Peynirli Muffins


6 yemek kasigi yulaf kepegi

2 yemek kasigi tam bugdayunu ,kizil un( ben Dinkelvollkornmehl kullandim )

3 yemek kasigi yogurt

6 yemek kasigi süt

2 yumurta

50 gr  beyaz peynir

2-3 yemek kasigi maydanoz,dereotu,taze nane ,kiyilmis karisim

Biraz tuz , biraz pul biber

Yarim Paket kabartma tozu ( ben Reinweinstein Backpulver kullandim ,bir cesit Bio k.tozu )

Yumurta köpük köpük olana kadar cirpilir.

Sivilar eklenir , cirpilir.

Yulaf kepegi , un , k.tozu eklenir , tahta kasikla karistirilir.

Ezilmis peynir ve yesillikler eklenir , karistirilip 5 dk.bekletilip altili Silikon kaliba pay edilir.

Önceden 180 derece isitilmis  firinin en alt sirasina konur.

15-20 dk. Kizarana kadar pisirilir.

Iyice soguduktan sonra kaliptan cikarilir.

Üstüne bazen susam ve cörek otuda serperim.

Koymadigimi fark ettigimde cok gecti.

Afiyet olsun.

Ben iki tarifi ayni ayni zamanda yapip ,beraber firina verdim.

Dondurucuda dondurup , oda sicakliginda cözdürülüp her zaman elinizin altinda olacak,yagsiz ,beyaz unsuz,cok az kalorili tarifler,atistirmalik,ara ögün icinde,calisanlarin yaninda götürebilecegi güzel alternatifler ,hosunuza gidecegini tahmin ediyorum.

Foto
YULAFLI MUFFINS
 

Mikro dalga firinda kesinlikle buzunu cözdürmeyin , kazik gibi oluyor , denenmistir.Oda sicakliginda cözülünce cok güzel oluyor.

1 yorum:

  1. Şulem dün iki tarifi de denedim ama yazmak için zaman bulamadım.
    Ben kakaolu muffine bir çay bardağı pekmez koydum tadı benim damak tadıma göre gayet iyi oldu:)) Benim silikon kalıplarım biraz küçükmüş her ikisinden de 12 şer adet oldu.
    Peynirli muffine kefir loru koydum ve diğer yeşilliklerin yanı sıra brokoli(bir dal çiğ olarak) ilave ettim. Her ikisi de çok güzel oldu, minik, şirin ve tam iki lokmalık:))
    Böyle minik olunca ikindi öğününde yeşil çayımla ikisinden de birer adet yedim.
    Ev halkının damak tadına pek uymadı, bugün onlara klasik tarifle tekrar yaptım. Dünküler de daha sonra tüketilmek üzere buzluğa kaldırıldı:))
    Bu güzel tarifleri paylaşttığın için sağol şuleciğim, sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma