15 Nisan 2014 Salı

HOLLANDEZ SOSLU KUSKONMAZ


HOLLANDEZ SOSLU KUSKONMAZ

 
Mevsimi gecmeden saglikli,kalorisi düsük kuskonmaz tariflerine devam :)

Aslinda cok basit, yapimi kolay bir yemek.Kuskonmazlarin kabugu sebze kaziyici ile temizlenecek,

odunsu, sert uclari 2-3 cm. kesilecek,birer tatli kasigi tuz ve seker atilmis kaynar suda yumusayana

 kadar haslanacak.

Özel Kuskonmaz tencereleri var rahat pismesi icin,süzgecli ama benim olmadigi icin büyük, genis bir

tencere kullaniyorum.

Kuskonmaz piserken haslanmis patetesin kabuklari temizlenir , ayni anda  az yag sürülmüs tavada

(yagsizda olur) somon kizartilir.Somonu önceden limon suyu damlatip,bekletiyoruz,tuzunu serpip

öyle kizartiyoruz.

Balik yerine kirmizi yada beyaz et türüde yakisir...

En iyisi bu pisirme islemlerinden önce Hollandez sosu hazirlamis olalim,fazla uzun sürmüyor, Sauce

Hollandaise â la Dukan , burdan  yapilisina bakabilirsiniz.

Bayagi güzel,hafif  bir sos oldu,hosuma gitti,bu kadarini beklememistim..

Benmari yaparken hizli cirpin ,y.sarisi katilasmasin.Yada isterseniz diyet Hollandez

sosu,hazir pakette alabilirsiniz.

Hepsi bir arada yapilsada,biraz seri calismak gereksede gercekten degiyor.Dukan usulü sosla daha

hafif olacaktir.Denemenizi tavsiye ederim.Afiyet olsun....

(Bugün slow hafta listemizde ekmek,pilav,patetes ölcülü olarak serbest ama sadece sabah ve öglen .Ben hakkimi aksama kullandim ve sadece 1 tane patetes .Kuskonmazla iyi gidiyor.Siz isterseniz öglen ögününde yiyin.)












 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma