30 Haziran 2014 Pazartesi

TAZE TARHANA CORBASI



 YULAFKEPEKLI HIZLI FIT TARHANA CORBASI
TARHANA CANDIR

Dün canim  tarhana corbasi cekti.Ev yapimi tarhanayi nerden bulayim ,üstünde ev yapimi tarhana

corbasi yazan hazirlarindan vardi evde hani ,tozunu sulandirip corba yaptigimiz.Ondan

yapacaktim,sonra dedim niye yulaf kepekli yapmayayim?

Daha önce yapmamistim bu ilk deneme olacakti.Hersey göz karari olarak tek kisilik

ayarlandi ,bizimkiler hic sevmezler tarhana corbasini :( Kullandigim malzemelerden iki tabak cikti.

TARHANA CORBASI:


2       yemek kasigi tepeleme yulaf kepegi ( isteyen kepek yerine 2 kasik un koyabilir )

4       yemek kasigi süzme yogurt

1       yemek kasigi tatli-aci biber karisimi salca

1/2   yemek kasigi tereyag ve 1 kasik zeytinyagi

1 tane   yesil sivri biber

1 tane közlenmis kirmizi biber,Konserve

1 dis sarimsak

Tuz,pul biber,kuru nane

Tavuk  ya da et suyu iyi olur, yoksa normal su

Yaglari tencerede eritip, icine ince dogranmis biberleri,kücük dogranmis sarimsagi koyup

soteliyoruz.

Yulaf kepegini  ilave edip beraber hafif kavuruyoruz.

Salcayi ekleyip ,biraz cevirdikten sonra suyla sulandirimis yogurdu ekliyoruz.

 Sürekli karistirarak kaynatiyoruz.Pisince blenderden geciriyoruz.

Nanesini ,baharatlari atiyoruz.

Servisten önce koyulasirsa ,kaynamis su ekleyerek kivamini ayarlayabilirsiniz.

Ben iftardan bir saat önce pisirmistim.Biraz sulandirdim.Diger yulafli tariflere etiketlerden

ulasabiliriniz. Süpriz sekilde lezzetli oldu,bu kadarini beklememistim.

Yulafin saglikli, tok tutucu özelliginden Ramazan boyunca yararlanmak lehimize olacaktir.


Deneyecek olanlara afiyet olsun...








20 yorum:

  1. Missss missss,,,Kokusu burnama geldii nerdeyse...Ellerine saglık ablacım...

    YanıtlaSil
  2. Bizim tarhana çorbamız çok farklı :)
    Ama aklımda olsun bu da denerim :)
    Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeymacım sizin yemekler genelde hep farklı he:)))Merak ediyorum sizin yemekleri....

      Sil
    2. Ay blogda paylaşsam mı ki :D
      Genelde bizim yemeklerde ekşi olur, bulgur ve maalesef et olur :D
      Gel bize yaparım ben hepsinden :))

      Sil
    3. Ben cok sevinirim.Paylas lütfen blogunda.

      Bizimkilerde eksi yemeklerden hoslanmiyor maalesef.

      Sil
  3. Sizinkini merak ettim Seyma.Bu biraz cakma tarhana oldu ama görevini yerine getirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buğday pişiriliyo yoğurt ve kekik eklenip bişeye seriliyo (tamamen cahilim çünkü hazır alıyolar bizimkiler :) )
      Kuruduktan sonra onu çerez gibi vs yiyende var çorbada yapıyolar et suyu ekleyip :S
      Ama normal su da olur hatta daha iyi olur :)
      Kağıt gibi ince bişey işte :)

      Sil
    2. Hic yemedim,gecen sene türk bakkalinda görmüstüm(sanki baska yerde görülürmüs gibi),

      Dedigin gibi cerez cips olarak yeniyormus.Bilenler Paket Paket aliyorlardi.

      Corbaya kekik serpilebilir,zaten cok severim.

      Sil
    3. Yoğurt çorbası gibi ama daha farklı dene istersen hafif ekşi bi tadı var :))

      Sil
    4. Türk bakkalinda yine görürsem denemek icin alicam,söz.Pisirirsem yayinlârimda :)

      Sil
    5. Ekşi sevilmiyosa buyon gibi bişey koyarsan sevilir hem ;)
      Seversin umarım öpüyorum çok :*

      Sil
  4. Allah iyiligimi versin,sarimsak koydugumu ve blenderden gecirdimi yazmamisim,simdi ekledim. :)

    YanıtlaSil
  5. Hep diyorum, yaratıcılık doğuştan gelen bir yetenek. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi, kaç zamandır "tarhana bitti, mevsimi gelse, yapsalar, satışa çıksa da yesek" diyordum. Benim bildiğim tarhana kırmızı toz halinde olan cinsi. annem çok güzel yapardı. Şimdi yaşlandı yapamıyor, ben de ne yazık ki öğrenmedim.

    Şeyma'nın tarifine benzer olanını yıllar önce Malatya'lı bir arkadaşım vermişti. Onlar buğdayı et suyu ile pişirirlermiş. Bana çok ağır gelmişti hatta yiyememiştik te bir komşuma vermiştim.

    Şuleciğim ellerine sağlık, ilk fırsatta yapılacaklar listesine aldım:)) Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapimi ,güneste kurutulmus tarhananin yerini hic birsey tutmasada, idare etti ,bana yetti :)

      Umarim,deneyenlerinde hosuna gider.Bendende sevgiler,hayirli iftarlar.

      Sil
  6. ellerine sağlık canım,ben de bu akşam iftara tarhana çorbası yapmayı düşünüyordum,çok severim

    YanıtlaSil
  7. Corba kesinlikle takdir-e sayan :) Ellerine saglik Sule abla.

    YanıtlaSil
  8. Tarhana gibi diger cobalarda ,özellikle ramazanda bas tacidir ;)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma