22 Temmuz 2014 Salı

YAYLA CORBASI; UNSUZ PIRINCLI YOGURT CORBASI




Yayla corbasi, pratik, lezzetli ve yarma corbasina alternatif bir lezzet. Hazirda haslanmis

bugday,yarma yoksa ,pirinc imdadiniza yetisecektir.



Calisan hanimlarin,ailesinin

yaninda olmayan ögrencilerin kisa zamanda hazirlayacagi, kücük cocuklarin,yaslilarin midesini

yarmaya göre zorlamiyacak , özellikle tavuk ya da et suyu ile Vitamin,besin degeri yükselecek

bu corba iftarda afiyetle icildi.Ertesi gün artan bir kasesi de soguk olarak  tüketildi ,gayet hos oldu ve

 soguk corbalar arasinda yazin icilebilecegine karar verildi.

Icinde un yok ! Yumurtasizda olabilir ama besin degerini yükseltmek icin konuluyor, evdeki ergen 

icin  .

MALZEMELERI:


2,5      su bardagi süzme yogurt
1         su bardagi pirinc,tosya tipi
1         tüm yumurta
4-5      su bardagi su, tavuk suyu,et,kemik suyu
           tuz, kuru nane
           tereyagi-zeytinyagi karisimi

YAPILISI:


Pirinci yikayip,süzdükten sonra suyla beraber yumusayana kadar pisiriyoruz.
Yogurdu ,yumurta ile cirpip, pirincin suyundan kepce ile alip kivami acilana kadar karistiriyoruz,1-2 kepce yetecektir..
Bu karisimi ,pirincin pistigi tencereye ekleyip, karistirarak kaynayan kadar pisiriyoruz.
Tencereyi kenara alip, icine tuzunu koyuyoruz.
Tavada tereyag -zeytinyagi eritip,kizinca icine kuru naneyi koyup,karistirip kenara aliyoruz,fazla yanmamali.
Naneli sosu ,corbanin üzerine döküp servis yapiyoruz.

Hemen icilecekse kivami normal olur ama biraz beklerse pirincler suyu cekecegi icin,sisip,corbanin kivami koyulasacaktir.
Sicak su ilavesi ile kivami sulandirilabilir.
Yag miktari ve su miktari istege göre artilabilinir.

Isteyenler sosu icin kuru sogani yemeklik,minicik dograyip,yagda kavurup,nanesini serpip kullanabilirler,güzel bir tat veriyor..Bizimkiler sevmedigi icin ben yapamiyorum..

Afiyet olsun.



22 yorum:

  1. Galiba hic kimsenin hayir diyemeyecegi bir corba :) Ellerine saglik Sule abla, alternatiflerinle de her zaman harikasin :)
    Bu arada bunlarda ilginizi cekebilir eklentisi hayirli olsun :) Bol tiklanmalar diyeyim :))
    Sevgilerimle Sule abla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim canim.Tik tikimiz artsin :)))

      Güzel günler dilerim.Sevgilerle...

      Sil
  2. Evdeki ergen içiün pek bi imalı oldu :D
    Ellerine sağlık ablacım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,di mi?

      Yesinde büyüsün :) Cook yemek secici,cok...

      Sil
    2. Şeyma sen demek hayattasın. Bak hiç uğramıyorsun, bana. İyi misin? Hiç yayın yapmıyorsun.

      Sil
  3. yayla çorbasının benim çocuklarım çok sever o sebepten bizim evde hemen hemene her hafta pişer. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cocuklar sevsin yeterki,anneler hep pisirir :) Afiyet olsun !

      Selamlar...

      Sil
  4. Allah bi bu bi de domates çorbası seviyom. yaparım kii senin tarifinlee :)

    YanıtlaSil
  5. gördüm duyguya tatlı yorum yaptın. o da iyi bi arkadaş ama sen de iyisin tatlı dillisin kiiii bak bir de çocuğumla eğlenirken var, nihal baysal koçer, ona da git, o da senin gibi tatlı, bir de havva peynirciye git bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihali biliyorum,cekilisine katilmistim,.ikisinide ziyaret ederim.

      Sil
  6. hastayken tek boğazımdan geçen çorbaydı bu iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim faydasi olur.Benin sevdigim bir caydir.

      Sil
  7. gugıla havva peynirci yaz geliyo ki gugıl plus adresi blogu "kedilievintarzı" :) sana gelen bissürü tatliş var zaten ben de arada bazılarını sölerim sanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva Peynirciyi ,demirci diye okumusum,yazdim aradim ,bulamayinca senin yorumlari gezdim,baktim ki Peynirciymis ,oradan buldum blogu.

      Cok sagol,sana da zahmet oldu :)

      Sil
    2. selam söle ona çok iyidir :) hatta geçen gün bi yazı yazmıştım sona da balat'ta foto çekmiştim. onun çocukluğunda büyüdüğü evmiş yaa :) senin gibi çokj iyileri sölerim sanaaa :)

      Sil
  8. Tesekkürler deep..Sayfani tekrar ziyaret edicegim.selamini iletecegim elbet.

    YanıtlaSil
  9. En sevdigim corbalardan biridir. Cok guzel olmusa benziyor ellerinize saglik. Takibe aldm sizi banada buyrun gelin lutfen beklerim :) www.beauthingsforme.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler.Bende sizi takibe aldim.Blogunuza ziyaret geldim.Sevgiler...

      Sil
  10. Gergin bir gün yaşayanlara önerilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,acisida yok ,nâneli ne güzel,icimide yumusak :)
      Sevgiler canim...

      Sil
  11. ellerine sağlık tatlım, takipteyim.. bana da beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim,cevredeydim.Takibede aldimgeliim tabii.Sevgilerle.

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma