13 Ekim 2014 Pazartesi

ESMER BULGURLU ZEYTINYAGLI PIRASA YEMEGI

SAGLIKLI BESLENENLER DIYET YAPANLAR ICIN HARIKA BIR YEMEK

Bildigimiz zeytinyagli pirasa yemeginin (sekersiz),pirinc yerine esmer pilavlik bulgur ile yapilmisi.Harika bir tat.Simdiye kadar bulgur ile denemediyseniz,ilk firsatta deneyin derim.Ister soguk,ister sicak.Biz sicak yiyoruz ama ben limon sulu soguk halinide cok severim.


5-6   tane pirasa
1      havuc,ince dilimlenmis
1      kuru sogan
1      dis sarimsak
1      yemek kasigi karisik salca
1      cay bardagi kadar esmer pilavlik bulgur
2      su bardagi sicak su
        zeytinyagi ,yarim cay bardagi ,göz karari
        tuz,kirmizi pul biber,limon suyu


Pirasalari ayiklayip,2 cm. verev sekilde kestikten sonra sirkeli suda beklettim.Bol su ile duruladim.
Sogani,sarimsagi yemeklik cok ufak dogradim.
Zeytinyagini,sogani tencereye koyup,sararana kadar soteledim,sarimsagi ve havucu ekleyip,biraz daha karistirdim.
Yikanan pirasalari,bulguru ekledim,tuzunu biberini serptim.
Tencerenin kapagini kapatip,orta ateste pirasalarin sararmasini bekledikten sonra salcali sicak suyunu koyup,orta isida yumusayana kadar pisirdim.
Limon suyunu sofrada isteyen tabagina koyuyor.

(ki o benim,esim sevmiyor).

Ekmeksiz iki tabak kadar yedim,özlemisim :)

6 yorum:

  1. pırasa ♥ pişsin yeter :D üzerine de bol limon :) ben de yurda gelmeden yaptırıp iki tabak yemiştim :) anne elinden cıkınca tadı bir başka oluyor sanki :)
    afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. pırasaya bayılırım bol limonlu :) eline sağlık ve afiyet olsun <3<3

    YanıtlaSil
  3. Canım çekti : ) Afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pirasa bulabiliyorsaniz, en kisa zamanda pissin o zaman :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma