17 Aralık 2014 Çarşamba

KARNABAHAR KISIRI: ZAYIFLATAN KISIR

 
zayifltan kisir,
KARNABAHAR KISIRI

1/2   karnabaharin cicekleri
1     yemek kasigi Biber-domates salcasi
zeytinyagi,kimyon,karabiber,kirmizibiber,tuz,kimyon
Nar eksisi,limon suyu,
Maydanoz,yesil sogan ,salatalik

Uzun zaman oldu yapmayali.Karnabaharla ne yapsam diyordum, pek sevilen sebzede degildir bizde.Corbasi,haslamasi, kiymali yemegi? Onu hic yemezler...Graten?
Dukan diyeti siralarinda cok yaptigim,kisiri,pilavi derken ,kisirinda karar kildim.Karnabaharin tümüyle yapmadigim icin cok pisman oldum.Harika lezzetini unutmus olmaliyim.


CICEKLERINE AYRILAN KARNABAHARLAR

RONDODAN GECEN KARNAHAR BULGURU

KAVRULAN KARNABAHAR BULGURU

Karnabahari ciceklerine ayirdiktan sonra mutfak robotunda ince bulgur boyutu kadar cekiyoruz.Robotu olmayanlar,rendeleyebilir.
Tavaya biraz zeytinyagi damlatip,tahta kasikla karistirarak,yumusagincaya kadar pisiriyoruz.
Icine salcasini,baharatlarini,zeytinyagini,nar eksisini, katip, karistiriyoruz.Sicakken malzemeyi icine daha kolay cekiyor.
Ince kesilmis,maydanozu,yesil sogani ekliyoruz.
Kücük küpler halinde kesilmis salataligi ve limon suyunu katip,servis yapiyoruz.Gercek kisirdan ayirt etmekte zorlanacakiniz .Simdiye kadar yapmadiysaniz ,mukakkak denemenizi tavsiye ederim.

BUGDAY ALLERJISI OLANLAR ICIN ALTERNATIF KISIR

DENEMEYEN PISMAN OLUR :)

HARIKA LEZZETIYLE KARNABAHAR KISIRI YENMEYE HAZIR, AFIYET OLSUN



Dr.Yasemin Bradley,bu kisira sismanlatmayan sebze kisiri diyor :) Hemen hemen bütün dukanci sitelerde ,diyet sitelerde ve saglikli beslenme sitelerinde tarifleri var...

39 yorum:

  1. "Harika lezzeti" dedin ya sana güveniyorum geçen gün ne yapsam diye düşündüm tospiğe klasik karnabahar dışında. Güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hosuma gidiyor,sebze agirlikli beslenelerde begenecekir.Karnbahâr kokusuda yok,bahârâtlarla lezzeti artiyor.Umarim sizlerde begênirsiniz.Marulla ,Eisberg Salat ile güzel gider.Sonucu yazarsan sevinirim.Tesekkürler.

      Sil
  2. Gercek kisir gibi gorunuyor, tadi da ayni mi gercekten? Ben bunu denerim. tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook yakin,bulgurun yerini tutmasada ,güzel oluyor.Sonucu yazasan sevinirim.

      Sil
  3. bende cok gordum ama hic denemedim. Robotum yok, rendelemek de zor geldi sanirim. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. Ilk defa senden bu tarifi ogreniyorum, karnabaharla cok degisik geldi. Sanki gercek kisirdan bir farki yok. Tadini da cok merak ettim :) Ellerine saglik ablacim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarim ölcüyle ,denemek icin ,iki kisiye yeterli olur.Denersen,youmunu beklerim canim :)

      Sil
  5. Harika bir fikirmiş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Nasıl yapıldığını hep merak ederdim, görüntüyü klasik kısırdan ayırmak imkansız:) Ellerine sağlık Şuleciğim, iyi ki paylaştın sayende yeni ve çok sağlıklı bir tarif daha öğrendim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tat dogal olarak biraz degisik ama yinede güzel.

      Sil
  7. Ayy çok ilginç resmen bulgurla yapılmış gibi görünüyor :)) Eminim tadı da görüntüsü gibi süperdir bayılırım karnıbahara,haftasonu deneyeceğim inşallah.Ellerine sağlık Şule ablacım:) Sevgiler...
    Evergreen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim seninde hosuna gider Evergreen,tesekkür ederim canim.

      Sil
  8. Bayıldığım bir tat! Ben de normo-protein yaparken çok sık yapardım. Çok yumuşatmadan, hafif diri halini daha çok seviyorum. İyi ki hatırlattın Şule'cim, yarın yapayım hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende yapmistin ,hatirladim.Afiyet olsun Ipek'cigim.

      Sil
  9. Elinize sağlık bayıldım muhakkak yapacağım çok güzel bir fikir bu gerçek kısır gibi görünüyor aynı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntüsü gêrckten ayni.Afiyet olsun simdiden.

      Sil
  10. aa hayret yaa ilk defa böyle bişi görüyorum. ben bunu kesin denerim . fotolar da harika , makinen yenilendi mi sanki daha canlı parlak mı oldu fotolar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öglen cektigim icindir, biraz aydinlikti hava.Samsung Galaksy S3 mini ,cep Telefonu kullaniyoum.
      Güzel cikmayanlar aksam oda isiginda olanlar maalesef.

      Dene, bakalim hosuna gidecekmi? Insaallah gider. :)))

      Sil
  11. CANIMMM HARİKA GÖRÜNÜYORRR ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  12. Meehaba Gülüs, tesekkür ederim.
    Bir post bekliyoruz artik,Cafem Blog'ta neler yaptin bunca zamandir :)

    YanıtlaSil
  13. Şule hanım bu tarif muhteşem. Hatta izniniz olursa kendi sayfamda hastalarımla paylaşmak isterim. Yarım kilo karnabahar ile yapılan kısırın toplam kalorisi anca 200kkal civarı oluyor. Yani son derece diyete uygun bir içerik. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette paylasabilirsiniz,sevinirim bile .Bilgi icinde tesekkürler Basak Hanim...

      Sil
  14. beni mimleyen part of the book'un fotosu oooo :) gelcam yine toptan :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Blogumda kitap çekilişim var katılımınızı beklerim
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katilmayi cok isterdim,tek sorun yurt disinda yasamam.Ama google +da cekilisi paylasirim ...
      Benin de düsündügünüz icin tesekkür ederim.Sevgilerle.

      Sil
  16. Merhaba; bu tarif çok ilginç geldi. Hemen denemek istiyorum. Karnabaharı da çok severim. Sizi blog keşif etkinliği sayesinde buldum. Ben de bloguma beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  17. olley ben de yapacagım:D
    Ellerine saglık hayatım

    YanıtlaSil
  18. Tavsiye ederim :)
    Tesekkürler canim.

    YanıtlaSil
  19. ayyyy karnabahar çok ama çok severim. bunu da yapcam oleey. sen beni nüfusuna alsanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teyzeme göster,cay günlerinde belki yapar :)

      Sil
  20. Merhaba,bende sizi takibe aldim,yine beklerim.

    YanıtlaSil
  21. Ben yaptım. .. Harika oldu bence... Tarifinize saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begendiginize ve yorumunuza sevindim..Afiyet olsun...Tam zamani yeniden yapip, yemeli :) sevgilerle

      Sil
  22. Bugün bu tarifinizi denedim ve hiç beklemediğim bir tatdı.Harika bir tat... Tarif için teşekkürler ayrıca sadece sağlık için için yediğim bu sebze artık favori sebzem oldu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosunuza gittigine sevindim, afiyet olsun...Karnabahar yemenin degisik bir yolu :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma