14 Mayıs 2015 Perşembe

BUGÜN BABALAR GÜNÜ !


Evet, sasirdiniz degil mi? Bugün Almanya'da babalar günü...Dini bayramlardan ,Christi Himmelfahrt ve resmi tatil..Coklari, Cuma günü de izin alip,uzun haftasonu tatili yapiyor...

Hristiyan inancina göre bugün ,Hz. Isa'nin gökyüzüne yükselip, (babasina) Allah'in yanina gittigi gün kabul ediliyor.

Tatil olunca,gec kalktik...Daha dogrusu her zaman ki saatte otomatik  olarak uyandim, internete biraz baktim,tekrar uyudum...Uyaninca saat 10:00 geliyordu ve midem zil caliyordu..Bisikletime atlayip,sabah sporuda olsun diye ekmekcik almaya gittim..Hava kapali ve serindi....

Menemen pisirip,kahvalti yapinca öglen olmustu bile...Dün Christian   Bale'in "Exodus" filmini videoda seyrettik.Oldukca uzundu...Begendin mi ?,Eh iste...Görsel efektler güzel ve farkli yorumlanmis...

Konusu; Hz. Musa'nın İsrailoğulları'nı kölelikten kurtarma hikayesi. Firavun Ramses'in şiddetinden kaçmak için, kendisine güvenen 600 bin kişiyle birlikte giristigi savas, Ridley Scott'ın   farkli bakis acisiyla anlatilmis...Gösterime girince tarihi hatalardan , pretostolara ugrayip bazi ülkelerde sansürlenip,yasaklanmisti..

Oldukca eski olmasina ragmen , 1956 yilinda cevrilen, Charlton Heston 'un bas rolde oynadigi "10 Emir" bu türde ki filmler icinde, bana göre hala en iyisi....

2 yorum:

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma