8 Temmuz 2015 Çarşamba

DONDURULMUS MANTI ILE GELEN KOLAYLIK ve TAHILLARIN KRALI KIZIL UN-DINKELMEHL

EV YAPIMI KOLAY MANTI,KAVILCA UNU,KIZIL BUGDAY UNU
EV YAPIMI DONDURULMUS MANTI- KIZIL BUGDAY UNLU MANTI (KAVILCA UNLU)

Mantiyi buzlukta dondurarak , ihtiyaciniz oldugunda buzluktan cikarip, kaynayan tuzlu suda haslayarak cok kisa sürede manti hazirlayabilirsiniz...



EV YAPIMI KOLAY MANTI
EV YAPIMI DONDURULMUS MANTININ PISME SÜRECI . KAVILCA UNLU MANTI


 Bunun icin vaktiniz bol oldugunda bir kac yumaktan mantilari hazirlayip, birbirine yapismayacak sekilde tepsiye dizip, dondurmak(pisirme kagidi serilmis tepside), donduktan sonra buzdolabi posetlerine porsiyonlamak ve buzlukta saklamak gerekiyor...

Buzluktan cikar cikmaz kaynayan tuzlu suya atiyoruz, mantilar suyun yüzüne cikinca süzüyoruz,  üzerine sarimsakli yogurdu ve pulbiberli tereyagini döküyoruz...

Özellikle misafir icin buzlukta dondurulmus manti bulundurmak cok büyük kolaylik sagliyor...Hic dagilma rizikosu yok!

Komsularinizdan ,arkadaslarinizdan,yakin akrabalarinizdan,ev halkindan yardim alarak ,yorgunlugu aza indirerek buzdolabiniza stok yapabilirsiniz:)

Dün 1 iri su bardagi kizil un (dinkelmehl) ,1 yumurta ,tuz ve su ile normal manti hamuruyla hazirladim mantiyi...

 Mantilarin yarisini esim icin tazesiyle pisirdim...Mantilarin kalanini tabaga koyup,dondurdum.
Oglum icin  bugün okuldan geldikten sonra buzluktan cikarip,kisa sürede pisirdim...
Aksam antremani oldugu icin saglikli bir ögün yiyerek, enerji topladi :)

Eger simdiye kadar denemediyseniz, ilk yaptiginiz mantidan birazini dondurarak deneyebilirsiniz...
Özellikle calisan bayanlar icin harika bir secenek...


Dinkelmehl -Kizil Un beyaz una göre yüksek besin degeri olan bir un cesidi...Türkiye'de az taniniyor sanirim...Sizler tambugday-beyaz un ,kepkli un ile yapabilirsiniz...

Cafemblog'ta  gecen sene yayinlamis oldugum bu yaziyi burdada yayinlayayim...

Tahillarin Krali - KIZIL UN - DINKELMEHL NEDIR?

KIZIL UN - DINKELMEHL
 
Türkceye Kizilun diye cevirisini buldugum  bu tahil cesidi, " Tahillarin Krali " diye tanimlanmis,

Yazinin kisaca cevirisini yaptigim Internet sitesinde.

Yüksek lif , Vitamin , Protein kaynagi olan Kizilun,doyurucu özelligi ile formda kalmak isteyenlerin favorilerindenmis.

Vitamin A 1, B1, B2, D , E, Fosfor , Selen , Bakir, Tirnaklar ve saclar icin gerekli olan Vitamin  ve Mineral iceriyor.Ayrica güzellik tahili olarakta adlandiriliyor.

Düsünme gücünü ve odaklanmayi positiv etkiliyor.

Icindeki aminoasitlerle beyinde mutluluk hormonlari salgilatiyor.Insanlari mutlu ediyor.Multi

yetenek daha ne istenirki.

Raflarda yerini son zamanlarda daha cok yer almaya baslamis.Veganlar,saglikli beslenmek isteyenler tarafindan tercih ediliyormus.

Bende son senelerde tanistim bu tahil cesidiyle.

Karabugday unlu mantiyi burdan görebilirsiniz..


11 yorum:

  1. ımm tam iftar saati nefis görünüyor :))
    ellerine sağlık canım. mantı elde pek yapmıyorum ama dediğin gibi dondurulmuş gıdalar çok işe yarıyor zor zamanlarda. afiyet olsun, Allah kabul etsin oruçlarımızı ibadetlerimizi. selamlar...

    YanıtlaSil
  2. Aslında kağıda dizip dondurmak, sonra da paketlemek de iyi fikir. Ben bazen fırınlıyorum. Rüzgarlı havada da bir yandan kapatana kadar bir yandan kurumuş oluyor.:) Sonra da dediğiniz gibi atıp kaynar suya afiyetle yeniyor..:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurutarak hic denemedim ,her haliyle güzeldir...Bizim burda hava nemli genêlde, kurutma islemi hic yapilamiyor :)
      sevgilerle

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım afiyet olsun sizlere....

    YanıtlaSil
  4. lady bug bizim kreetif başkan yaaa. :) adını değiştirmek zorunda kalmış. gelcekmiş :) benim blogdan yazabilirsin ona cevap. sölerim sana da gelir buraya. açmadı daha blogunu ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladim ,sende okuyunca google +dan bulmustum,,Yayina baslamamis daha.. olur tabii, yazarim...

      Sil
  5. mantı hayatta en sevdiğim yemeklerden yaaa. kızıl un da senden öğrendim. sorcam aktara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakincasiz bir un,yararli özellikleri var, tadi degisik degil sadece rengi hafif koyu...Umarim bulursun :)

      Sil
  6. İlk kez duydum ben de :))ama mantı harika görünüyor, çok da severim artık et yemeye tekrar başladığımdan (gerçi tavuk yiyorum ötekini pek içim kaldırmıyor bir ara hastayken azıcık kıyma kullanmıştım bir daha almadım daha doğrusu elim gitmedi almaya et reyonunun önünde geçmek bile ızdırap bana) neyse ben mantıyı zaten etsiz daha seviyorum içine kıyma koymadan yani, bu arada üstünü süslerken nane ve sumak koyuyor musun? Çok yakışıyor...eline sağlık...içinde kıyma da olsa yerim ben bunu:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef koyamiyorum..Biliyorum görüntüsü ve tadi daha güzel oluyor...Oglum bu tür soslari hic sevmiyor
      ve yiyemiyor...renk versin diye pul Biber koyuyorum, ona bile bozuluyor :(

      Tavuk kiymalisi bir daha ki sefere yapmali,yedirmeli bizimkilere :)
      Yorumun icin tesekkürler

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma