10 Aralık 2015 Perşembe

SAGLIKLI KAHVALTILIKLAR, SMOOTHIELER

Son iki hafta ,kahvaltilara  cavdar unlu ekmekcikler cok eslik etti...Sebebi esimin evde olmasiydi, o ekmeksiz bir sey yemez...Sehriye corbasina bile ekmek dograyip yer :)

Bu yüzden bu hafta ekmeksiz kahvalti yapmayi planliyorum...Meyveli ,sebzeli smoothieler , cig sebze tabaklari , saglikli tabaklar,saglikli kahvaltiliklar,smoothiler falan iste :))

Nerdeyse ,iki aydir spor namina bir sey yapamiyorum...Haliyle alilan ve yakilamayan enerjiler yag, kilo olarak kendini gösteriyor...Aslinda 34 beden Chino pantolona hala girebilsemde, bel kismi rahatsiz ediyor...36 bedenleri de giyebiliyorum en rahat 38 beden oluyor...Komik bir kilo alimi, tartiya cikma gibi bir düsüncem su siralar hic YOK! :)

Dikisler iyilessede ,bir iki strec hareketi denedim ve en iyisinin biraz daha beklemek olduguna kadar verdim...Yürüyüs en iyisi olacak da havalarda sogudu...

Cross Trainer ile hafiften spor yapacagim, bugün  yarin baslarim :)

Yeni kücük bir Standmixser aldim .Smoothie yapmak icin....Asil amacim ogluma günlük yemesi gereken meyveyi yedirmek, daha dogrusu icirmekti... Meyveyi zor tüketiyor, benim hatirlatmam, hazirlaman illa sundan biraz ye demem lazim...

Ne oldu ? Bir kac meyveden yaptigom Smoothie'yi (nar , portakal, muz) sevmedi.. Yarim bardagi zor yuttu...Muzu zaten sevmezdi, taktigim ise yaramadiysa da  alismasi icin süre veriyorum ,ara ara yine yaparim ...

Bu arda nari  ayri mikserlemistim, sert kisimlarini süzdüm, yoksa icerken rahatiz ediyor (önceki icme deneyimimden biliyorum)...Smoothie yumusacikken, catir cutur cignemek olmuyor...

Nari tane tane kasikla yemek en sagliklisi ,cok seviyorum...Smoothie ya da suyunu SIKINCA biraz Vitamin kaybi oluyor tabii...

Nar yiyemiyenler ,en azindan bu yöntemle tüketebilirler...

Sanirim hayatimda en cok nar yedigim yil ,bu yil olacak..Her gün, yarim ya da bir nar tüketiyorum...

Masallah renkleri kipkirmizi ,bazen tatlari eskide cikabiliyor... Taze Hurma ,Trabzon Hurmasi , Ayva da ayni sekilde gecen hafta o kadar cok almisiz ki hala meyve var evde...


Neyse ,bu alet benim isime cok yarayacak :) 



SAGLIKLI SMOOTHIE


Avakadoyu yeme imkanininiz olursa ,özellikle sabahlari mutlaka zeredecal,karabiber,limonsuyu ve kirmizibiber serperek yemenizi tavsiye edecegim...Nefis oluyor...Bence ,avakadoyu sade yemekten cok daha güzel ve kolay ...

Matcha cayinin antioksidan özellikleri cok yüksekmis, toz halinde ve genelde 80 derece sicak su icine konularak iciliyor, kaynatilmiyor...Ayrica soguk iceceklerede katilip ,tüketilebiliniyor...Görüntüsü kina gibi ve tadi biraz buruk...


SAGLIKLI KAHVALTI

ANTIOKIDAN SUYU : NAR VE PANCAR


Bu sabah ise gitmeden ,yapilan ve ac karnina acilen icilen süper antiokidan kaynagi nar ve pancarli smoothie ...Sahane bir renk ve tad...Dipteki tortu, narin sert kisimlari...Oglum icin birazini süzdüm, cay bardaginin 1/4  dolusu kadar...Ilac niyetine ic dedim :)

Pancar suyunun NBA , Amerikan basketbol oyuncularinin icecegi oldugunu ögrendigimden beri, ogluma icirmeye :)) Bende beraber tabii...

Tadina ikimizinde alismasi lazim :)

Sizlerinde böyle süper gücleri olan icecekleriniz varsa söyleyiniz ,uygulariz,yapariz, iceriz insallah :)



15 yorum:

  1. Ben portakal suyu sıksam gururlanıyorum ;)

    YanıtlaSil
  2. :)) hiihhi hi ,bende gecen bir ay ayni sekildeydim..Yeni cikan sulu SIKMALIK portakallar bir harika...

    Ogluma ,hafta sonu portakal suyu icmek istermisin diye sorunca,anne bu hâfta hergün ictim ya! dedi, garibim

    Ben,görevini yerine gerirmis gururlu Anne modundaydim,smoothie icirebilirsem ,benden iyisi yok zannedecegim:))

    YanıtlaSil
  3. Ben de almak istiyorum. Çeşit çeşit meyve sebze koy suyunu iç çok sağlıklı

    YanıtlaSil
  4. Kırmızı pancar suyu değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) Pancar suyu organik ,hazir..Nar suyu ile karistirdim...

      Sil
  5. Sağlık deposu afiyet olsun şulecim ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler Tülincigim :) bu kis bol bol yapip,icmeli...

      Sil
  6. Valla bilmem ki, pancar suyu içebilir miyim:)))))bloğun gerçekten sağlıklı beslenme dünyası gibi ben tam tersi anacım şöyle hamur işi, patates kızartması ne kadar sağlıksız şey varsa bayılıyorum:))))eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kirmizi pancar suyunu icmek icin biraz alisma süresi olmasi gerekiyor :)) Tek basina icmek biraz zor gibi :) karisimlara ekliyorum, yarim cay bardagi kadar...
      Mesela bugün cay bardagina pancar suyu, acili domates suyu ve üzüm suyu koyun,karistirdim,ac karnina ictim.Güzeldi tadi :)
      Ben dengeliyorum beslenmeyi, biraz saglikli biraz sagliksiz :)) yuvarlanip gidiyoruz iste :)
      Sevgilerle

      Sil
  7. Sayenizde çok sağlıklı şeyler öğreniyorum. Teşekkürler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse cok sevindim :) Ben tesekkür ederim...

      Sil
  8. şu nar pancarı deniyeyim deee çorbaya ekmek doğramak ne mutluluk ama yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazilari böyle seviyor :) Afiyet olsun diyelim :)

      Sil
  9. Hosgeldiniz :) gelirim bende size :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma