5 Şubat 2016 Cuma

ENFES MERCIMEKLI KINOA PILAVI (GLUTENSIZ)

glutensiz saglikli pilav,diyet pilavi
YESIL MERCIMEKLI KINOA PILAVI (GLUTENSIZ)
Görüntü olarak bulgur pilavindan farksiz ama o bir KINOA PILAVI üstelik Yesil Mercimekli  Kinoa pilavi...

Yesil mercimegi haslayip ikiye böldüm bizimkilere bulgur pilavi bana da kinoa pilavi yaptim...Islemler ayni...

Bir kisilik porsiyon gördügünüz..

GLUTENSIZ ENFES MERCIMEKLI KINOA PILAVI  TARIFI :

1/2 su bardagi kinoa
1 bardak sicak su
1/2 su bardagi haslanmis yesil mercimek
Tereyagi,zeytinyagi ve azicik hindistan cevizi yagi (bu sart degil)
Isteyen kurusogan da kavurabilir, ben yapmadim.
Bolca feslegen,karabiber,kimyon,az tuz,az zerdecal

Gerisi bildiginiz pilav gibi...suyunu cektikten sonra tencerenin üzerine kagit pecete konur, 10-15 dk. dinlendirilir.

Yanina maydanoz,kirmizi sogan ,nar ve zeytinyagi...

Oldukca Saglikli bir pilav ...Cölyak hastalari kinoai yiyebiliyor. Bu sekliyle pilav özlemlerini giderebilirler...Glutensiz beslenmek isteyen,bugday allerjisi olanlar dazayflamak isteyenler de rahatlikla yiyebilir..

YESIL MERCIMEKLI KINOA PILAVI denemenizi tavsiye ederim. Benden söylemesi, harika olmustu :)



22 yorum:

  1. Kinoayı çok seviyorum da yıkaması sevimsiz :) Çok yıkanmazsa da acı bir tadı oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde en sevmedigim kismi...O yüzden suda bekletiyorum ve ince tekli süzgecte bir kac Sefer yikiyorum..kücücükler ,pahalida kaybolmalarini istemiyorum :)

      Sil
    2. Hic denemedigim icin bilmiyordum, sasirdim simdi. Bildigimiz pirinc ya da bulgur gibi yikanmiyor mu? Nasil zor ya?:)

      Sil
    3. Pul gibi kücücük ve cok hâfifler ,ziyan olup,lavoba deligine kacmesinlar diye cok ince telli üzgec kullanmali...Birde kabugunda ki bir madde iyi degilmis..Su da bekletilip,2-3. Kere yikanmasi tavsiye edilior..Yoksa bir seyi ya :)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık...çölyak hastaları için çok güzel bir alternatif olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Glutensiz oldugu icin saglikli beslenme uzmanlarida tavsiye ediyor..Özellikle zayiflamak isteyenler icin, intoleransi olanlarda yiyebilir..Bulguru cok seviyorum ama hemen siskinlik yapiyor...arada böyle Kinoali yapiyorum

      Sil
  3. offf ki ne off ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  4. Kinoa hiç kullanmadım ki. Nasıl oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://sulemcafe.blogspot.de/2014/04/proteinli-zayiflatan-kisir-kinoali.html sevdicann bu linkte biraz bahsetmitim ...Quinoa olarak yabanci dillerde biliniyor... Sayfanin yukariinda Kinosäle Trailer basligina tiklarsan Kinoa tarïfleri ve kinao fotolari var...

      Sil
  5. Ay ben bunu çok merak ediyommm da cesaret edip alamadım henüz
    Lezzeti nasıl ki kinoanın?

    Yalnız tablo gibi olmuş sunum yine,harikasın sen :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek basina biraz yavan bir tadi var,mutlaka iyice yikanmali ...baharatli ,sütlü ve yogurtlu iyi oluyor...
      Kinoali tarifleri tiklarsan cesitli kullanim sekillerini görebilirsin...öyle ahim Sahim bir tadi yok ,lakin cook Saglikli ve glutensiz ..

      Son moda süperfood 'lar dan...Tesekkür ederim..Bir kac cesit poz verdi , en son bu hali hosuma gitti, celenk gibi oldu :)))

      Sil
  6. Saglikli beslenmeye harika bir oneri, super bir tarif :) Ellerine saglik ablacim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ,canim Özellikle Cani pilav cekip yiyemiyenler icin ideal.sagol Sinemcigim :) kizini yerime öpüver :))

      Sil
  7. Bir ben denemedim galiba bu Kinoa'yi:) Yakinda bir denemem lazim. Iyice merak etmeye basladim. Harika görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim ..gluten frei olmasi ve diger Saglikli özellikleriyle gündemde...Dene belki hosuna gider...Bazen indirimde oluyor .Almistim, simdilik bu ucuza aldiklarimi tüketiyorum :)

      Sil
  8. nefis bişiye benziyooo :)

    YanıtlaSil
  9. Harika gözüküyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim..evde kinoaniz varsa tavsiye ederim :)

      Sil
  10. baksanaaa, son yazımın fotosu şevketibostan işteeee :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma