15 Şubat 2016 Pazartesi

PEYNIRLI KARABUGDAY POGACA



diyet tarifler,saglikli tarifler,sulemcafe

Bu pogacalar bir okuyucumun istegi üzerine bugün yapildi...Önceki yaptigim karabugday pogacasi  tarifini aramis, bulamamis , cünkü yayinlamamisim. Evde karabugday unum kalmamis...Cevrede ki marketlerde de bulamadim karabugday ununu. Ara ara bir  Bio marketten tane karabugday alip, degirmenlerinde cektirdim...

saglikli tarifler,diyet tarifler


Eve gelince hemen hamurunu yogurdum...Önceki pogacama misir unu da eklemistim...Bu kez koymadim...O postta  bir daha ki sefere zeytinyagini 1 bardak koyacagimi söylemisim ki hic gerek yokmus!

diyet tarifler,saglikli tarifler

Hamur, karabugdayin özelliginden dolayi zor toplanan ve yapis yapis bir hamur...Elle sekil vermesi güc, parcalanabiliyor..


Elle sekil verdiklerim düzgün sekilli olmayinca  careyi pisirme kagidinin üzerinde yapmakta buldum.. üzerinde acip, icine peyniri koyup, kagidin ucunu cekip hamuru üst üste.getirdim,..Uclarini catal yardimiyla kapattim...

saglikli ve diyet tarifler

Pogacalarin üstüne yumurta sarisi sürüp ,susam serptim. 
Firinin Alt-Üst konumunda 180 derecede pisirdim...Benimkiler Firinda biraz fazla kaldi...Deneyecekler biraz kizardiktan sonra cikarabilirler.(bu kadar koyu degildi renkleri aslinda )

diyet ve saglikli tarifler, karbugday unu, pogaca,buchweizen,buckwheat flour

Sicakken daha yumusak olan bu  pogaca ayni ekmegindeki gibi bekledikce yogunlasiyor, Alman ekmekleri gibi oluyor...Fazlasini buzlukta dondurup, hafif isida isitiyorum...

Kurabiye pogaca arasi kivami...Diyettekiler, bugday alerjisi olanbar, gluten intoleransi olanlar ,bugday unlu seyler tüketmek istemeyenler icin cayin yanina,kahvaltiya pogaca özlemini gidermek icin iyi gider...

Karabugdayunlu hamur islerinde sindiye kadar ki Favorim ise yumusacik dokusuyla peynirli  super kek...

Bu pogaca hamuru kesinlikle fazla yag  kaldirmiyor ,1/2 su bardagi siviyag yeterli...

KARABUGDAY UNLU PEYNIRLI POGACA


4     su bardagi karabugdayunu
2     yumurta (birinin sarisi üzerine sürülecek)
1     su bardagi yogurt
1/2  su bardagi sivi yag +1 yemek kasgi erimis tereyag
1     Paket kabartma tozu
1     cay kasigi tuz
1/2 kalip beyaz peynir
Susam
180 derece önceden isinmis firinda  üzeri hafif kizarana kadar pisecek..

1 su bardagi = 250 ml.
( Fotolar Samsung Mini S3 ile cekilmistir.)




 


16 yorum:

  1. ellerinize sağlık paylaşım için teşekkürler sizi takipteyim ben de beklerim :)
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Kara bugdaydan yapilan koy ekmegini yedim ama hic pogcasini yemedim. Eminim lezzetlidir. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bugday unu ile karistirip yapiyorlar...Lüks cafelerde satiliyor ama cok pahali...tesekkürler :)

      Sil
  3. süper bir tarif çok sağlıklı ve leziz bayıldım

    YanıtlaSil
  4. Selam,
    Ellerinize sağlık, missss görünüyor hmmmmm:)
    Ben de sizi beklerim sayfama, katılırsanız çok mutlu olurum... Takipteyim sizi bu arada:))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Tadını çok merak ettim ablacım, rengi görüntüsü çok hoş... Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. bunu anneme veya yengeme teyzeme filan yaptırayım du. kurabiye bilgim pek yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu biraz normal beslenenler icin degisik gelebilir :)

      Sil
  7. Bende denedim :) acikcasi hamuru pekte yapis yapis olmadi. sekil vermekte zorlanmadim bu yuzden. Peak's glutensiz karabugday unu kullandim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Almanya'da yasiyorum..Burda Bio markette buldugum Alnatura Marka.Aslinda karabugday kendisi glutensiz ama islenme ortaminda gluten tozu bulasabiliyor...,sizin kullandiginizda özel bir islemden gecmis olabilir..Ne güzel cok sanslisiniz:)

      Umarim hosunuza gitmistir :)

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma